fredag 6 september 2013

Jag är en så stolt och glad mamma!!!

Ett av mina loppisfynd:)
Hej och god morgon!
Här sitter jag med en av mina nya muggar och dricker kaffe. Extra gott faktiskt då man har en fin mugg eller kopp.

I förrgår var jag och Marielle på stan en sväng på dagen och hon hade fixat till sig med nya kläder och nyklippt hår.



Jag tog rullstolen och hon tog sin bil. Vi passade på att lämna tillbaka filmerna som jag och Gert hyrt och hon och Daniel hade också hyrt filmer som skulle lämnas tillbaka.
Vi hade en mysig stund på stan och vi käkade lunch på chinatown.
Marielle skulle iväg efter att vi ätit för att tatuera sig,  och jag tog en sväng mot körskolan där Melina var för att köra upp för sitt mopedkort.


Solen sken och det var en superfin dag att vara ute på.

Jag bara älskar lupiner och tänk att en del blommar än :)

Medan jag väntade så åkte jag till loppiset som ligger alldeles ovanför körskolan.
Där är det Mats som jag gått i skolan med som har hand om den nu. Han är sig lik,  och det är roligt med han att han alltid varit som vanligt liksom :) Det gillar jag .
Jag åkte runt och kollade lite överallt inne på loppiset och hittade flera små saker jag ville ha, men jag hade inga kontanter med mig, så Gert fick åka förbi på vägen hem från jobbet och betala och hämta det jag hittat på.
Jag såg två makramé figurer som gjorde mig påmind om då jag var liten och min en klasskompis Peters "Goggis"mamma som gjort så fin uggla i makrame som hon sålde då vi hade någon försäljning i klassen.
Jag minns att jag tyckte den var jättefin, och har kommit ihåg den sedan dess haha :) snacka om bra minne jag har faktiskt för det var ju då vi var tio år eller kanske till och med yngre.


Dom här var inte alls lika fina men jag blev verkligen påmind om hans mammas fina uggla eller om jag tänker efter kanske det var ett lejon haha, ja ja något av det var det och fint var det minns jag.
Fast jag var så pass liten så blev jag fascinerad av att man kunde göra något så fint, och vem vet, kanske är det därför jag gillat att använda fantasin och händerna till mycket av det jag gjort när jag blivit äldre.

Igår skulle Melina skriva provet till moppe kortet och hon fixade det.
Jag var vid Petra, min sjukgymnast på sjukhuset,  och innan jag åkte dit ringde Marielle och sa att hon fått flera jobb haha :)
Inte lätt att veta vad man vill kanske, men hon vill åka till sälen igen lika som hon gjorde förra vintern, men då var hon bagare och konditor och i år blir hon bartender på snögubben.
Jag är alldeles säker på att det kommer bli kanon för henne och hon passar verkligen som det.
Ganska angenämt problem egentligen då man kan välja på flera olika jobb, men det är inte så angenämt att det är enkelt förstås.
Det kommer iallafall bli bra och idag får hon ringa runt och tacka nej till det hon inte väljer.
Härligt och stolt mamma är jag förstås för att hon är så duktig och fixar det så bra.

När jag åkte från sjukhuset hade Melina ringt så jag ringde upp och då hade hon klarat provet!
Två härliga besked på samma dag.

På kvällen skulle Melina och Oscar åka och titta på en moppe, och Gert skjutsade dom.
Det var i Ludvika så det var inte långt att åka.
Dom köpte mopeden men det är lite fix verkade det som och Oscar är världens snällaste som hjälper till.
När dom köpt moppen och åkt iväg så tog det inte många minuter förrän polisen tog dom!
Det fanns inget lyse och så gick den för fort!
Dom fick ställa moppen vid Daniel där Marielle håller till om dagarna då det var närmst dit,  och så var Marielle så snäll så hon skjutsade hem Oscar och sen Melina.

Jag var ju inte med då dom köpte den, men då Melina kom hem så förstod jag då inte hur tre personer på plats kunde tycka att man kunde fara hemåt utan lyse?
Bra att polisen tog dom men tur dom var snälla mot dom iallafall.

Nu ska orginaldelar på och lyse ska fixas och lite annat vad det verkar och jag kan lova att varken Oscar eller Melina någonsin vill åka fast för polisen igen.
Hon var skakig imorse till och med då det ju var en läskig erfarenhet.
Jag tycker det är superbra och sunt att bli skakig och rädd då det ju betyder att man har respekt för polisen.
Hur många människor och ungdomar har inte totalt noll respekt för polisen dom?
Väldigt väldigt många måste jag säga, så det känns super bra att båda två tyckte det var hemskt!

Jag som inte var med visste inte heller att moppen var trimmad och gick för fort och den lät tydligen alldeles för mycket också haha,  så dom hördes lång väg tydligen.

Hur som helst så var jag arg på både Gert och ungdomarna som inte förstod att man inte fick åka utan lyse men är glad att polisen faktiskt upptäckte dom så snart så ingen olycka hände.
Ja arg och arg förresten, det hjälper ju inte att  vara arg, men jag lät dom veta och förstå att det inte var acceptabelt och att det ju faktiskt är livsfarligt att åka utan lyse! Men dom hade redan förstått det själva haha och det var ju bra.
Tokigt men man lär sig av misstagen och Gert får sluta vara så snäll,  för det var ju det han säkert trodde då Melina stod och var så glad och ville åka direkt förstås haha:)
Om det varit ljust ute hade det ju inte varit så illa alls som det ju vart igår då det var kolsvart ute utan lyse, ja ni förstår ju så tokigt det var!

Igår var inget fint väder alls, men det regnade iallfall inte. Idag ser det ut som att det ska bli fint och soligt och jag hoppas det förstås, och imorgon har jag tänkt åka på loppis så då hoppas jag det blir fint hela dagen.

Nu ska jag göra ingenting en stund och vila lite kanske innan Maria och Bualee kommer tillbaka för då ska jag nog cykla lite tror jag:)

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar