onsdag 21 augusti 2013

där står Du och Duger precis som Du är!

Hej och god morgon!

Den här fina var det någon som delat på facebook och som jag tycker är så himla himla bra!
Det är ju precis så det ska vara, man ska känna precis så tycker jag, att man duger precis som man är! Och så ska man ju tycka lika om andra, att dom duger precis som dom är!
Det är faktiskt viktigt att tycka om människor som dom är och låta dom vara som dom är och inte försöka ändra på dom.
En härlig tavla och samtidigt som den är rolig så är den ju så sann!

Ingemar är som alltid glad!
Igår fick vi besök av Ingemar från Fagersta och han är bara så härligt underbar och alltid glad.
Man kan inte på något vis låta bli att tycka om honom.
Jag gillar verkligen honom och är så glad att han kunde komma och hälsa på lite.
Gert får åka hem till honom och hälsa på sen och ta kort så jag får se hur han har det, för jag kan inte komma in då det är trappor utan hiss.


Gert hade köpt paket till honom då han ju fyllt år,  och så fikade vi med bakelser.
Jättegott,  och vädret var fint så vi kunde sitta ute.
Jag tog som vanligt en princessbakelse jag. Gert hade köpt flera olika sorter och Ingemar gillade alla så han valde en annan han. Tur för mig att det blev en grön över så jag fick min favorit.
Men hade det inte blivit så så kan jag lova att dom andra sorterna också hade gått i haha:)
Jag gillar fikabröd jag, är en riktig godisråtta nu har jag märkt att jag blivit.

Vi hade en trevlig och rolig fikastund och jag är glad för att ha fått träffa honom, då det ju var länge sedan sist.
I vinter blir det nog lite oftare då Ingemar gillar hockey och gärna åker och kollar på matcher, lika som ju vi gör då Simon spelar:)

Idag har Susanne och Helena varit här och hjälpt mig, och vi har provat lyften som jag fick hit igår.
Det fungerade riktigt bra och dom var så proffsiga så!
Dom är förstås bäst jämt men idag var dom det lite extra tycker jag, super proffsiga!
Vi får ta kort sen någon dag då jag sitter i den så ni ser vad bra den kommer att vara för mig.


Susanne och Helena :)
Jag fick prova en sån här i Falun på sjukhuset då jag låg inne där för några veckor sedan och visste att det skulle fungera bra, så idag har vi en träningsdag här hemma:)
Det var lite krångligt att få mig från sängen till duschstolen, men det gick och om jag inte var så himla spastisk så skulle det inte vara något problem alls.
Vi vill ju inte att jag ska glida ur duschstolen som ju kan vara lätt då jag blir stel som en pinne.
Det gick bra och jag är glad att jag kan ha den som en backup framöver då ibland som jag känner att kroppen inte fungerar alls.

När jag ska börja med medicinen mot mina spasmer Sativex tror jag medicinen hette, så är det ju jätteskönt att veta att jag kan förflyttas även om jag kanske inte kan stå alls.
Jag kan ju egentligen inte stå alls nu heller, men med hjälp av min spasivitet så kan jag stå korta stunder med hjälp av min "turner" och två personer då förstås.
För mig är det viktigt att känna att jag klarar det men då jag ju inte vet hur det blir då jag börjar med medicinen och hur kroppen reagerar då, så är det super bra att jag har lyften här hemma ifall att.

Melina har gått till skolan och som igår fick jag lite disco här på morgonen. San Fransisco  sjöng dom om och om igen haha :)
Hon vill ha hög musik på då hon fixar sig och så kanske hon vaknar till lite extra snabbt då, och om inte så gör ju jag det iallfall haha:)

Marielle är och provbakar och ska göra det i några dagar för att se om hon får jobbet eller om hon vill ha det.
Det är inte lätt att veta vad man vill, och hon har massor av planer för livet och hon vill göra så mycket. Spännande iallfall och roligt hon får träffa nya människor och kanske lära sig något nytt. Jag är så stolt över henne och för att hon vågar!
Hon vill prova nya saker och ut och  resa och det finns liksom inget som hindrar henne att våga! Härligt härligt!

Här hos mig ser det ut att bli en fin dag ute idag med,  vilket verkligen gillas.
Huvudsaken det inte regnar tycker jag, för det är inte roligt att vara ute då.

Jag hoppas alla får en fin dag idag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar