måndag 26 augusti 2013

En härligt fin måndagsmorgon :)


Hej och god morgon denna fina måndagsmorgon!

Det ser ut att bli en härlig dag idag också och det gillas verkligen av mig.
Det är så skönt när solen är framme och värmer och ger energi. Massor av energi får jag verkligen då solen värmer och visar sig från sin bästa sida!

Igår var min födelsedag och det var en fin solig skön dag.
Jag blev sittande lite för många timmar i rullstolen bara, men så blir det ju då jag vill vara med så mycket jag kan.
Att sitta inne i fåtöljen är ju tråkigt då jag vill vara med och greja och bestämma lite haha :)

Jag fick sån energi efter loppiset i lördags med Maria och jag hade sån lust att greja klart med sånt jag tänkt jag ville göra på våran framsida,  så Gert var som vanligt jättesnäll och duktig och fixade till så det blev som jag ville.


Jag är så glad att jag har Gert och att han förstår mig så himla bra och han litar på mig då jag kommer igång haha:)
Vi grejade lite hela dagen, eller jag gjorde ju inget annat än att bestämde jag då förstås haha:)


På kvällningen hade vi lite tårtkalas och jag fick många fina presenter.




Det var så varmt och skönt ute, men så fort solen gått ned blev det riktigt kallt, brr..

Jag hade önskat mig presentkort på Rusta där jag sett en matta jag vill köpa och så fick jag pengar. Av Melina fick jag en jättefin tavla jag skulle titta på ibland om jag kände mig lite låg och deppad. Jättefin och det kommer jag alldeles säkert att behöva göra ibland.


Simon och Oliwer hade köpte en jättefin blomma med kruka till mig som passar mig perfekt, men det gäller nu bara att den får lite vatten då och då:)


Marielle jobbade så hon kunde inte komma, men jag fick ett så fint Sms: Grattis världens bästa mamma på födelsedagen:) <3,  och sen pratade vi ju i telefonen förstås och så kom hon förbi en snabbis på kvällen då hon slutat jobbet:)

Bella och hennes hus :)

Tavlorna jag hittade på loppis :)

Här ser hon allt rolig ut haha:)

Kaninen hade också lite födelsedag då hon fick tavlorna i sitt hus som jag hittade på loppis i lördags.

Imorse var det Maria och Helena som kom och hjälpte mig. Jag har nu en fin Helena frisyr som jag ska ha när vi ska ut på en promenad sen :)
När Helena och jag var i badrummet hördes ett jättekras och "Nej" ute i köket.
Det var microplattan i glas som hade farit ur då Maria skulle värma min värmekudde så jag skulle kunna ha den på axlarna.
Sånt kan hända haha och det är ju bara världsliga saker, men hon ringde runt för att ordna en ny glasplatta direkt, för annars skulle inte jag få någon lunch haha:)
Allt måste ju inte värmas i micron och jag kan äta vad som helst,  så det kändes inte alls som någon panik för mig, men för henne blev det ju lite så:)
Undrar bara hur plattan kunde komma flygande precis då hon öppnade luckan, det känns som att det faktiskt spökar lite här, så egentligen var det nog inte alls hennes fel :)

Idag ska jag ha en skön dag och inte göra något särskilt alls vad jag vet, mer än att gå på promenad.

Marielle ska komma hit efter jobbet och jag ska vara till lite hjälp då hon ska skicka iväg några jobb ansökningar, jag brukar rätta hennes Cv lite och hon tycker det är bra.
Roligt tycker jag att jag kan hjälpa till lite.
Jag hoppas alla andra får en lika fin dag som jag kommer att ha:)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar