tisdag 6 augusti 2013

Jag har så underbara människor i mitt liv :)

Våran lilla prinsessa "Bella"

Hej och god morgon!

Idag har jag börjat dagen som vanligt med en dusch och jag sitter här med min kära kaffe kopp.
Jag har fått en Sandra frisyr idag med, inte vanligt med två dagar i rad haha :)

Idag blir en skön dag med ingenting att göra på listan och det gillar jag faktiskt.
Jag har känt mig och är lite trött, det beror nog kanske på söndagens härliga auktionsdag som blev lång, men det är värt hur mycket trötthet som helst för det var ju så himla himla skoj.

Igår jobbade Gert första dagen efter sin semester och när han kom hem fixade han igång tv:n som jag ropat in på auktion. Vilket kap!! hahah :)
Det var superbra ljud och den fungerade jättebra så igår kväll satt Melina nere och tittade på den och fick se vilket program hon ville:)
Melina och Gert gjorde fint och ordning där nere så det skulle bli lite mysigt att kunna sitta där. Dom hade en riktig städ eftermiddag och jag har bett Melina ta några kort så jag får se hur det blev jag som inte kan ta mig ner dit jag.

Det är lite tråkigt att ha ett hus som jag inte kan vara i överallt, och jag har inte varit ner i tjejernas rum eller gillestugan, men en sak jag slipper är tvättstugan och det gör ju ingenting haha:)

Nu är det ju förstås så att jag helst skulle vilja tvätta och göra allt jag kunde då jag var frisk, men för att se något positivt med att inte ta mig ner så brukar jag skoja om att jag slipper tvätta.
Jag skulle förstås göra vad som helst för att bli frisk,  och tvätta skulle jag gärna göra om jag kunde för det är ju bara att stoppa i tvättmaskinen och starta så gör den ju allt jobb.
Vilken jäkla bra uppfinning verkligen, det måste vara den bästa uppfinningen av alla skulle jag nog tycka.

På Gerts semester var jag ju på sjukhus i fem dagar, så det känns inte alls som han haft tre veckors semester tycker jag och vi hann inte göra det vi tänkt vi skulle.
Han ska ta någon vecka till snart så vi kan fara iväg och göra något över dagen så vi iallfall sett något av det vi hade tänkt.
Jag vill jättegärna åka till Nora dit jag inte varit på 20 år, men jag tror det är mycket små fina kuller stenar eller gatstenar på stan där och det kommer inte min kropp gilla alls då jag ju blir så spastisk så fort det är guppigt.
Men jag tänker skita i det och jag får ta det som det blir, för jag vill ju dit och se hur det ser ut nu och kanske käka en glass:)

Igår eftermiddag hade jag promenad på mitt schema så Sandra och jag tog en prommis och vi köpte varsin glass :) På sommaren tycker jag att man kan få äta en glass om dagen, liksom bara för att det är sommar och för att man kan!

Sandra provar en ny glass:)

Häromdagen åkte jag rullstol och Gert cyklade till hillängskiosken för att köpa glass och det var supergott och mysigt att sitta där och njuta av den goda glassen :)


Min stora goda glass :)
Jag gillar verkligen glass men och favorit är pistage, men det finns nästan ingenstans.
På Evas lilla tobaksaffär och kiosk finns det, men där är det inte öppet precis då jag är sugen haha:)

En fin bild på Maria då hon hälsade på mig i falun :)
Igår eftermiddag pratade jag med Maria i telefonen som undrade vad jag gjorde.
Hon undrade om jag och mina ben ville ha lite massage?
Självklart ville vi det, både jag och benen :)
Hon är så himla supergullig och snäll och det finns inga ord för hur bra hon är, och dessutom jätteduktig på att massera.
Piyawan är också jätteduktig och tycker det är roligt och jag är så glad att dom är så snälla och hjälper mig.
Mina ben blir bättre faktiskt av massage och idag nu på morgonen har dom varit mycket mjukare än vanligt och det har jag Maria att tacka för!
Jag som inte har känsel som jag ska,  känner ju inte massagen egentligen, men jag känner ändå att det är skönt, jättesvårt att förklara den känslan jag har.

Vi fikade först då min mamma kom förbi och hade köpt fikabröd med sig, och senare åt vi lite och det var en superbra kväll verkligen och jag kan inte tacka henne nog mycket för att hon vill hjälpa mig.

Som jag skrivit förut så har jag underbara människor i mitt liv och jag är så glad över det och att jag kan få må så bra som jag faktiskt gör.
Mitt liv är ju inte alls det samma som förut, men jag känner ändå att det är så himla bra trots att det ju ofta är ganska jobbigt egentligen.

Jag är så glad för att vi flyttade hit till Ludvika också, jag har fått så mycket bra hjälp,  och här finns ju en stad att åka till om man vill se lite folk och kanske bara ta en fika eller gå runt lite.
Jag vet inte hur jag skulle mått om jag bott kvar i Smedjebacken faktiskt, jag skulle nog varit ganska isolerad då det ju inte finns något där alls om man jämför med här.
Jag har inte ångrat mig en sekund att vi flyttat och jag trivs så jättebra här.
Om vi inte flyttat hit hade jag heller aldrig träffat alla underbara människor som är här och hjälper mig på dagarna och som är mina vänner, så jag är så glad så över allt som hänt och det var nog någon mening med allt tror jag.
Allt har nog sin mening och det är bara att gilla läget och ta en dag i taget och njuta av att man lever och njuta av själva livet.

Ha nu en jättebra dag idag!

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar