tisdag 20 augusti 2013

Det finns så mycket oviktiga saker här i livet!

Ännu en kompis:)

Hej och god morgon igen!
Jag sitter ju oftast på morgonen och skriver och dricker samtidigt lite kaffe och njuter av dagen och njuter av själva livet faktiskt!
Det kan låta konstigt då jag är så sjuk som jag, men det är ju bara min kropp som är sjuk, och självaste jag är ju inte alls sjuk. Inte än så länge iallafall och jag mår ju bra i själ och hjärta.

Bara och bara förresten haha, det är inte alls så bara att ha den här riktiga "skit sjukdomen" som jag lyckats få. Men det går och man får bestämma sig för att man ju är samma person som innan bara det att man inte kan röra sig som man har kunnat förut.
Det är ju så att hela livet har blivit förändrat sedan jag blivit sjuk, och många saker som var viktiga förut har ingen betydelse alls nu.
Men det om är viktigast är förstås mina älskade barn och min älskade man och dom som finns i mitt liv, dom är viktiga!
Det finns så mycket saker, ja nästan allt egentligen som blivit oviktigt nu då jag är sjuk och jag har fått lära om och försöka att inte tänka på allt som jag ju egentligen vill kunna göra nu men som jag inte kan.
Min mamma brukar gnälla över att barnen låter lyset vara tänt nere i källaren där dom har sina rum då dom inte är där tex.
Varför ska jag lägga ner energi på att gnälla över lite lampor undrar jag?

Jag brukar säga till henne att jag faktiskt sitter här och är jättesjuk och inte tänker bry mig om lite lampor som är tända. Ja jag blir irriterad som tusan på henne över sånt hon gnäller på faktiskt.
Hon lyssnar inte på mig då jag fräser ifrån för hon tycker det är för jäkligt att jag inte säger åt dom ordentligt.
Hon menar förstås väl, men jag har fått höra just om lamp problemet massor av gånger så det blir irriterande och till slut lyssnar jag inte ens då jag ju vet hur hon gnäller.

Nej det är så jäkla oviktigt och jag skiter fullständigt i sånt och har i och för sig alltid gjort det även innan jag blev sjuk. Haha nu lät jag riktigt arg tror jag!
Nej det är så himla oviktiga saker för mig och det viktiga är att dom vet att jag älskar dom och att dom betyder allt för mig!

Jag vill ju kunna städa och fixa och göra fint och pyssla med allt jag gjort förut, men det är ju jag som var så, så jag kan ju inte kräva att Gert ska ta över det liksom haha:)
Han gör så gott han kan och när jag ber om en del saker så gör han det direkt och tycker inte alls att jag är tjatig:) säger han iallfall:)
Jag skulle förstås göra vad som helst för att bli frisk men det är inget jag går runt och tänker på alls längre, utan jag har accepterat att det är så här det är just nu och vem vet hur det är om ett år liksom? Ingen vet det och det är nog bra det kanske.
Jag hoppas att dom som forskar ska hitta på något som gör att man iallfall kan bli bättre, men i mitt fall finns inget alls nu som skulle fungera på mig säger doktorn, så jag får vänta och hoppas.

Igår var vi till sjukhuset för att kuffa om min kateter som jag skrev om igår så gick det jättebra utan krångel.
När vi varit där och ingen av oss ätit lunch så for vi till kiosken och jag käkade en tunnbrödsrulle och Gert en korv med bröd bara.
Efteråt åt vi en glass, det var liksom den jag egentligen var ute efter men jag var hungrig också så jag var duktig som åt mat först haha:)
Det hade kunnat bli bara en glass annars då jag känner mig själv rätt bra.



Gud så gott det är med glass tycker jag. Synd bara att dom inte haft pistage på hela sommaren tycker jag och säkert fler med mig tror jag.

När vi åkte hem så stannade vi till på stan för att köpa en present till Ingemar som fyllt år.
Det är en farbror som Gert lärt känna genom hockeyn i Fagersta och han är så supergullig och rolig.
Idag ska han och Micke som brukar hjälpa honom med viktiga saker och skjutsa så han kommer ut på lite saker,  ska komma hit och hälsa på oss och självklart vill Ingemar ha ett paket.

På stan satt Melina, Oscar och hans bor Victor på en bänk och jag tog förstås fram kameran för att ta ett fint kort på dom. Då var kameran full och jag vet inte hur man raderar så det blev inget fint soligt kort synd nog. Typiskt:)

Jag såg dom inte förstås jag som bara tittar framåt då jag åker i min rullstol,  och särskilt på stan där det är så guppigt med alla gatstenar.
Gert sa: titta där! Jag tittade och tittade haha, och till slut så såg jag dom. Jag hade glasögonen på mig men såg ingenting ändå:)
Vi hittade inte något på stan så Gert får åka iväg nu på förmiddagen och hitta på något och så ska han få köpa med några bakelser som vi kan ha till fikat. Mums!!
Det blir roligt att träffa Ingemar och sist han spelade teater så följde inte jag med.
Teatern är på övre våningen utan hiss och det går inte att få upp mig dit längre synd nog, för det är super kul att titta på dom alla som verkligen bjuder på sig själva och är jätteduktiga.

Idag på morgonen var det Eva och Kristina som var här och hjälpte mig så idag har jag en Kristina frisyr igen:)
Hon är jätteduktig att fixa tycker jag och jag blir så fin i håret, lite modern liksom haha:)
Eva kokade ägg så jag har ätit en god frukost med smörgås, ägg och kaffe.


Vi satte fast mina ben idag med mitt bälte vi brukar ha då jag ska förflytta mig för att mina ben inte ska "spralla" runt så mycket.
Det är mest vänster som håller på, det kan liksom inte vara rakt, så det kan nog vara bra att det ligger lite rakare. För mig med datorn i knäet är det bra om jag vet att inte vänster ben sticker iväg som det brukar för jag får alltid vara beredd och hålla i datorn så den inte flyger all världens väg annars haha:)
Det är svårt att beskriva och skriva om benen, jag tror att man måste uppleva hur dom beter sig för att förstå faktiskt

Igår var Marielle här för hon skulle söka lite jobb, och hon skulle göra ett nytt cv med ny bild haha:) Jag knäppte kort efter kort på henne men jag kunde inte tyckte hon:)



Vi hade iallfall roligt under tiden och jag sa att vi skulle ta bort sakerna runtomkring så det skulle bli finare, men det skulle hon ta bort sen på bilderna hmm.. det är tur hon är så händig på sånt krångligt,  för annars blir det ju inte så fint som ni ser:)
Hon kommer idag på eftermiddagen då hon slutar jobbet så vi kan fortsätta att leta jobb.
Hon vet inte riktigt vad hon vill framöver och hon jobbar på timmar där hon varit hela sommaren nu och så ska hon provjobba några dagar på ett bageri för att se hur hon tycker det är.

Det är inte alls lätt att veta vad man vill göra förstår jag ju, och det visar sig framöver om hon drar iväg eller blir kvar här hemma.

Melina kom upp till skolan ordentligt i morse, jag vaknade av att det poppade för fullt där nere, hon gjorde sig i ordning och då är det hög musik som gäller haha:)
Den höga musiken innebär förstås att hennes mamma vaknar, men men jag kan ju vila lite under dagen jag haha:)

Nej nu ska jag sluta skriva för idag och jag hoppas alla får en fin dag och att ni är rädda om er.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar