onsdag 28 augusti 2013

En solig härlig dag i Björbo igår :)

Hej hej!
Idag började min morgon bättre än vanligt, Piyawan masserade mig innan jag klev upp, en riktig lyxmorgon för mig!
Efter massagen fick jag hjälp att duscha och sen fixade Piyawan till mig i håret, och Johanna fick hjälpa till haha:) Jag är så glad för all hjälp jag får och för dom underbara människor som faktiskt finns!


Kom just på att vi glömde ta sprutan som vi gör varje morgon haha:) den blev helt bortglömd!
Jag vill ju egentligen inte ha sprutor så jag kanske medvetet förträngde den haha :)
Nej då det gjorde jag faktiskt inte, jag skulle inte tordas sluta med mina sprutor för jag har ju ingen aning om hur dålig jag skulle kunna bli då.
Piyawan och Johanna får hjälpa mig med det nästa gång dom kommer hit nu på förmiddagen.

Lite senare idag ska jag ta en tur till stan och lämna tillbaka några filmer vi hyrt, och samtidigt passa på att gå in på apoteket och hämta lite jag behöver.
Melina är så förkyld så idag blev hon hemma från skolan och jag ska passa på att köpa lite till henne på apoteket när jag ändå ska dit,  så hon kanske kan bli frisk fortare.


Igår hade jag och Gert en riktig mysdag och vädret var toppen.
Det blåste ganska mycket men det blåste varmt och skönt så det gjorde ingenting alls.
Vi for till Björbo och Fänforsen och vi åt både lunch och en glass och vi gick runt överallt och njöt innan vi for hem.
Jag var där då jag väntade Marielle, och eftersom hon snart fyller 20 år så är det så länge sedan sist. Gert har varit där och käkat förut men aldrig gått runt och njutit, så igår gjorde vi det!




Åh vad jag hade velat vara frisk så jag hade kunnat följa med ut och kunnat sätta mig på stenarna och njutit av allt forsande vatten och bara fått vara liksom.
Det måste vara ett jättebra ställe om man behöver hitta sig själv lite tror jag, att bara sitta där och blunda och njuta.
Ett härligt ställe verkligen men jag fick sitta kvar i min rullstol jag,  och Gert fick gå ut och känna efter istället för mig.


Det är jättefint där och det gick ganska bra att åka rullstol där så dit åker vi absolut någon mer gång och den kommer nog inte att dröja tjugo år igen:)
Jag åt jättegod mat, stekt fläsk och stuvad vitkål, Gert tog panerad fisk som han sa var bara sådär.
Jag valde verkligen rätt mat och medan jag åt upp alltihop så tänkte jag på min mormor.
Hon gjorde ofta stuvad vitkål när jag var yngre då hon levde.
Gert hade aldrig smakat det någon gång så han fick ett smakprov av mig och någon gång framöver får det allt bli stuvad vitkål här hemma. Supergott tycker jag!
Efter maten tog vi en kopp kaffe som verkligen inte var gott haha:)
Maten gjorde ju att jag blev att tänka på min mormor och kaffet tog mig tillbaka till Turkiet,  där var kaffet inte alls gott och det smakade precis lika som det vi fick igår haha :)




Vi hade verkligen en fin eftermiddag och det var så himla skönt och härligt att bara vara lite.

När vi kom hem efter våran tur så gjorde vi inte så mycket och Gert tog en tupplur.
När vi sen hade ätit mat på kvällen och han skulle plocka undan hade vi fått stopp i avloppet här i köket.
Typiskt typiskt, så nu på morgonen har jag ringt till en kille som ska ringa upp mig innan han dyker upp så han kan fixa till det åt oss :)

Jag hoppas alla får en fin dag idag och solen verkar visa sig från sin bästa sida idag med :)

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar