lördag 10 augusti 2013

Idag blev det lite rörigt och kort :)

Hej och god morgon!
Jag börjar dagen min blogg med det här för mig gulliga härliga sommarkortet på mig och min kusin Daniel då vi var små :)
Kortet är taget i Buskåker i Borlänge där min farmor och farfar bodde och där min pappa är uppväxt.
Det är ett riktigt sommarkort tycker jag och jag blir så glad av det.

Idag är det mulet och det ser nästan ut som det ska bli regn, och jag som ville åka till hammarbacken på lite loppis.
När vi for dit för några veckor sedan så var det ju inte loppis den lördagen, utan kniv veckan, och jag är inte alls intresserad av knivar även om jag ju förstår att det är fina hantverk förstås.
Jag hoppas det fortsätter att vara uppehåll, för det är ju inte så mysigt med regn om man ska vara ute.

Igår var vi ute och åkte en sväng jag och Gert, och på vägen hem skulle vi stanna och handla, men Gert hade inte cykel nyckeln med sig så han kunde inte låsa.
Jag åkte in och skulle handla själv istället medan han väntade ute.
Det är en sån självklarhet då man är frisk att man bara går in och handlar, men för mig är det inte riktigt så enkelt bara.
Det mesta går ju bra förstås och jag har ju mål i munnen så jag kan be om hjälp då jag inte når, men igår då jag skulle ta riven ost så nådde jag inte och inte en människa så långt ögat nådde!  :)
Men då kom Monica precis lagom!
Monica är min morfars systers dotter, jag skrev häromdagen om Inger som bakar världens godaste bullar, det är Monicas mamma det.
Monica hjälpte mig med osten jag inte nådde och sen bestämde vi att vi kanske skulle ta en tur idag på eftermiddagen.
Hon på rullskidor och jag i rullstol och Gert på cykel eller rullskridskor haha :)
Om vi först kommer iväg på loppis så får jag se hur pigg jag är bara också, för allt jag gör tar ju på krafterna känner jag, och jag känner mig ofta super trött.

Jag vill ofta mer än jag och min kropp orkar, och jag har inte riktigt lärt mig att lyssna på kroppen.
Vi får se vad det blir av den här dagen, men bra blir den alldeles säkert.

Imorse var det Piyawan och Eva som kom och hjälpte mig, så idag har jag en Eva frisyr för första gången:) Det är inte alls hennes grej att fixa hår, men det blev alldeles säkert jättebra.
Jag får se hur jag ser ut sen då jag åker till hallen där vi har en spegel som jag kan se i.
Nu sitter jag i min fåtölj och dricker kaffe och käkar en smörgås och här finns ingen spegel:)
Har faktiskt kommit på att jag inte kollar i spegeln nästan alls då vi bara har en som jag ser mig i och den är på väg ut i hallen.
Ganska bra egentligen tror jag och jag tänker inte alls på hur jag ser ut.


Jag hoppas vädret blir lite stabilare så det iallfall inte regnar.

Det blev ett kort inlägg idag och kanske lite rörigt, det beror mest på att jag inte sitter själv som dom andra morgnarna då jag sitter och skriver. Det är lite svårt att fokusera då det är ljud och folk runtomkring mig :)

Kram kram och ha en härlig dag och helg!

2 kommentarer:

  1. Gud vilken söt bild på dig och din kusin! Man blir alldeles glad när man ser den. :)

    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja visst blir man väl det , och Daniel har så lockigt och fint hår :) Borde nästan göra en förstoring och rama in den :) Kram

    SvaraRadera