måndag 12 augusti 2013

Idag är ingen vanlig dag, det är ju Melinas födelsedag :)

Hej och god förmiddag!

Idag är det inte vilken dag som helst utan idag är det min yngsta dotter Melinas födelsedag och hon fyller 15 år!
Melina och hennes Oscar i solen.

Tänk så åren har gått fort och jag förstår då inte hur hon kan ha blivit 15 år redan?
När jag tänker på att hon faktiskt är så gammal nu så förstår jag ju samtidigt att jag också börjar på att bli gammal :)
Det är väl så det ska vara,  och det är då barnen blir stora och vuxna man förstår att man själv inte har stannat i åldern liksom,  som man kanske trott:)

Jag brukar inte alls tänka på hur gammal jag är faktiskt och har aldrig haft några ålderskriser, men man vet ju aldrig hur det blir framöver.
Jag har alltid tyckt att jag varit i en bra ålder på något sätt, och då jag fyllde 40 för några år sedan så kändes det så himla skönt att vara just i den åldern.
Man kunde drämma näven i bordet och säga: att jag är faktiskt 40 år nu och kan bestämma själv! Ja faktiskt har jag gjort det några gånger, men inte har väl det hjälpt riktigt haha, men det känns ändå skönt tycker jag att kunna göra det!

Vi ska ha lite tårtkalas för Melina på eftermiddagen idag och jag hoppas hon får en bra fin dag och att hon blir nöjd över paketen hon ska få:)
Hon sover fortfarande och jag kan inte ta mig ner till henne och sjunga synd nog men Susanne och Helena som varit här på morgonen och hjälpt mig tänkte nästan gå ner och sjunga dom imorse:) Melina hade nog blivit lite chockad då, men glad förstås!!


I Lördags blev det en sväng till hammarbacken och loppis där, Gert cyklade och jag åkte i min rullstol. Det var fint väder och vi hade en skön dag utan måsten.


Vi kom iväg ganska sent så det blev ingen tur med Monica som vi tänkt att vi skulle hinna med synd nog, men det var en skön solig dag och vi kunde bara ta det lugnt och inte stressa och det är viktigt för mig.
Att ha tider att passa är absolut inge bra känner jag, men ibland måste man ju det förstås och då går det ju, men jag behöver allra helst bara ta dagen som den kommer då min kropp inte är som den ska.
Igår på förmiddagen var mamma hit och hjälpte mig att sätta upp nya gardiner, nya var dom inte då dom legat i en kartong länge länge, men då jag aldrig haft dom uppe så är dom ju nya:)


Gert hjälpte mig att få upp omtag i köket runt gardinerna som jag velat göra länge men som inte blivit av. Det är ganska jobbigt och frustrerande att vilja göra så mycket som inte min kropp eller jag själv kan fixa, men igår blev det äntligen av och det blev fint tycker jag :)


På eftermiddagen ville Gert ut och jogga lite och jag åkte rullstol, vi åkte mot räfsnäs och på vägen hem "pallade" han några äppelkvistar som någon sågat ner som våran lilla Bella skulle få haha:)


På vägen hemåt så började det att regna och attan vad irriterad jag var över min rullstol som inte går fortare än 7,5 km, jag hade velat att den skulle gå i det dubbla! :)
Måste på allvar fråga om det inte går att trimma den lite för när Gert ska motionera och jag ska följa så hinner jag ju inte ikapp, och igår blev vi verkligen dygnsura innan vi kom hem, bara för att jag inte kunde köra fortare än jag gjorde haha:)

Många döda träd på vägen, konstigt!

Massa svampar växer på det här trädet!
Det var ju bara vatten förstås och lite mysigt är det tycker jag att vara ute då det regnar.
Nackdelen med att vara ute i skruttväder är då jag kommer hem bara, för då blir det ju blött och lortigt av rullstolen!
Hur många går liksom runt i blöta och lortiga gummistövlar inne efter att ha varit ute?
Inte många tror jag, men mina hjul på rullstolen är ju liksom mina fötter så jag har inte mycket att välja på jag. Drygt faktiskt för jag vill ju ha rent och fint här hemma och inte lortigt och grusigt överallt.

Mums vad gott med en ny äppelkvist :)

Det regnade imorse då jag gick upp, men nu har vädret vänt och det ser ut att bli en fin solig dag idag!! Härligt!

Nu har Melina kommit upp och jag sjöng en liten "trudilutt"  för henne men ville inte plåga henne med hela låten :)

Min lilla älskade Melina och snart fyller min stora älskade Marielle år också.

Ha det nu så bra alla så skriver jag mer imorgon!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar